Achtergrond website

Deze website is beschikbaar sinds 23 maart 2001
en heeft als doel om technische informatie te geven
over de NSU automotoren en wat daarbij hoort.
Ik heb nu 28 jaar ervaring opgedaan in het onderhoud
én het rijden met deze wagens.

Het merk NSU is toch vrij onbekend en daarom ook een kort stukje geschiedenis op deze website over deze bijzondere fabrikant.
De NSU geschiedenis in jaartallen.

Ik kocht een smaragdgroene Prinz 4 L in juni 1982 en 2 jaar later een sportieve targa oranje TT uit 1969. Vele jaren en kilometers gereden met beide auto's. In 1999/2000 een totale restauratie van de nu 41-jarige TT uitgevoerd en voor de Prinz 4 is dat gepland in 2011/2012. Op 17 februari 2006 is de smaragdgroen gespoten carrosserie bij mij afgeleverd, dus het opbouwen kan beginnen.

Verder aandacht voor bijzondere NSU techniek, zaken en aardigheden.
Ik hoop dat u nut ervaart van deze website en laat iets van u horen of deel uw ervaring zodat anderen er ook profijt van hebben.

Onderdelen

In relatie tot het onderhoud kom je al snel in aanraking met onderdelen en daar heb ik een kleine voorraad van opgebouwd. Mocht u iets zoeken, kijk dan even bij Verkoop of stel uw specifieke vraag per e-mail aan mij.

Technische Reparatiehandleidingen

In januari 2003 heb ik een technisch werkboek gepubliceerd over de versnellingsbak van de 4-cilinder motor. Mede als ondersteuning van deze werkboeken, zijn veel onderwerpen hier ook on-line te lezen.
Het Werkboek Motor is in november 2012 leverbaar (onder voorbehoud). Meer...

NSU Club Nederland

De NSU Club Nederland, die de belangen behartigt van NSU rijders, organiseert bijeenkomsten, geeft een clubblad uit en heeft een website www.nsu.nl

Ontwikkelingen

15-03-2009 Na 8 jaar informatie verschaffen via deze website is het moment gekomen te stoppen. De kosten overtreffen de inkomsten.

03-04-2009 Met de mogelijkheid om advertenties op de startpagina te plaatsen is er een nieuwe impuls gegeven om verder te gaan.

28-06-2010 Gestart met een nieuwe website, aangepast op actuele techniek.
Een nieuwe domeinnaam www.nsu4.nl (in plaats van .info) en een nieuwe stijl.
Op 13 juli 2010 de eerste upload.

8 augustus 2010 zijn alle Nederlandse pagina's opnieuw opgemaakt met tekstwijzigingen en nieuwe foto's en tekeningen, totaal 111 stuks.

10 september 2010 staan er 137 pagina's op de site met 151.704 woorden in de zoekfunctie. Er zijn 2 verschillende foto-sliders geplaatst. De NSU geschiedenis heeft meer aandacht gekregen met onder anderen een biografie over motorcoureur Wout de Greef die op een fabrieks-NSU Rennfox 125 cc Nederlands kampioen werd in 1953. Het aantal buitenlandse pagina's is toegenomen. Voor de werkboeken heb ik een “pagina-carousel” geplaatst om meer bekendheid aan de boeken te geven. Een pagina met informatie over de Münch.

18 september 2010 er zijn 145 pagina's met 158.378 woorden in de zoekfunctie.

27 januari 2011 er zijn 171 pagina's beschikbaar met 182.000 woorden door uitbreiding van het Engelse en Duitse deel. Meer aandacht voor de NSU geschiedenis met een lezing van Peter Schneider met veel foto's. Zelfs een fotoserie van een Simca 1000 Rallye. Een pagina met striptekeningen in relatie met het merk NSU.

4 februari 2011 er zijn 176 pagina's / 184.580 woorden.
Aandacht voor 125 jaar geleden 1e fiets gebouwd door NSU.
Een twitter-account per 16 januari 2011 en een twitterblok op de homepage.

27 september 2011 er zijn 210 pagina's / 220.000 woorden.
Aandacht voor de Prinz 4, de laatste motorfiets, breimachines, typografie en de NSU TT/TTS.

26 december 2011 er zijn nu 219 pagina's / 228.737 woorden.
Veel foto's van de NSU TT Trophy en de Youngtimer Trophy van RudyLambrechts uit België. Ook veel foto's aangeleverd door Bas Roos. Veel sport en rally-foto's van NSU TT, TTS, Sport Prinz en Prinz III en Prinz 4.

4 maart 2012 er zijn nu 224 pagina's / 237.968 woorden. Verschillende striptekeningen, knipperlichtautomaat informatie en een postzegelpagina toegevoegd. Circa 250 Mb ruimte in gebruik, upgrade naar 500 Mb gedaan.
Bij Contact een link gelegd naar foto's van het Vondelpark in Amsterdam.

31-12-2012 de restauratie van de NSU Prinz 4 heeft maanden stil gelegen vanwege andere werkzaamheden; een speelgoedkeuken maken voor de kleinkinderen, ook heel leuk. Het werkboek Motor is ook in de vertraging geraakt. 2013 weer nieuwe kansen om met de hobby verder te gaan en misschien rijden we met de NSU Prinz 4 naar het internationale Treffen in België.

26-02-2013 met de laatste sneeuw afgelopen zondag kan binnenkort het restaureren van de Prinz 4 weer gestart worden.

In 2012, 2013 en 2014 bezig geweest 2 boekjes opnieuw uit te geven over het Vondelpark Amsterdam en andere activiteiten op natuurgebied, zie hiervoor de website www.inhetvondelpark.nl

5 mei 2014 een frisse wind door de hobby, ordenen en flink opruimen en 22 mei de website aangepast met informatie over het 39. Int. NSU Treffen in Duitsland.
Op 7 januari 2015 de site aangepast. Heeft u een vraag over onderdelen dan kunt u die via Contact stellen.

30 juli 2015. Eind 2014 is de NSU TT verkocht. Informatie over het 36. Int. NSU Treffen op de site gezet en de site bijgewerkt, het is inmiddels 142 jaar geleden dat NSU werd opgericht. Heeft u belangstelling voor onderdelen of een NSU Prinz 4 uit 1972 in opbouw, dan kunt u een bericht sturen via Contact.

Per 27 april 2016 zijn m’n Prinz 4 en alle resterende onderdelen verkocht. Er zijn nog enkele Vraagbaken van P. Olyslager te koop.
De site blijft, per 23 maart dit jaar al 15 jaar, in de lucht.

Derde week augustus 2016 zijn alle onderdelen opgehaald inclusief de smaragdgroene NSU Prinz 4 carrosserie en op 28 augustus 2016 zijn alle stellingen uit elkaar gehaald. Er resteren nog een aantal onderdelen die t.z.t. nog worden aangeboden.
Vragen over NSU auto's kunnen altijd gesteld worden.

Al een poosje bezig met een omschakeling naar andere activiteiten zoals vrijwilligerswerk in het Rosarium Vondelpark, de natuur en de geschiedenis van het Vondelpark, creatief tekenen en het bijhouden van twee websites: www.inhetvondelpark.nl en www.vondelpark.com

Hans Homburg