Remzadel TT/TTS
De remzadels links en rechts zijn verschillend, omdat de ontluchtingsnippel altijd boven moet zitten.
Tekening remzadel - Hans Homburg
Onderdeelnummers remzadel of remklauw
ATE 13.2381-1101.3 links - ATE 13.2381-1201.3 rechts
NSU 056 56-02-527-000 -
NSU 056 56-02-528-000
V. Oorschot
ref. 12 681 1 - V. Oorschot ref. 12 682 9
Reparatieset
ATE 13.0520-3801.5 of 13.0441-3801.2
FAG RKS 3801
Standaard onderhoud
De remblokken moeten regelmatig op slijtage gecontroleerd worden; minimale voeringdikte is 2 mm. De spreidveer en de pennen van de remblokken moeten vrij zijn van roest en moeten op de drukvlakken heel licht ingevet worden met kopervet. Bij vervanging van de blokken moet de gangbaarheid van de zuigers, de stand van de zuigers en de rubber stofkap gecontroleerd worden. De dikte en het oppervlak van de remschijf moet gecontroleerd worden. Controleer de remslang op beschadigingen, aanlopen enzovoort. Ontlucht de remzadel goed in combinatie met het verversen van de remvloeistof. Uitleg ontluchten in het artikel hier...
Remblokken
- Ferrodo FDB 3M
- ATE 13.0460 - 3020.2
Pennen
- Type 905
Remschijven in 2 maten
2 verschillende remschijven NSU TT/TTS en 1200 C
Omdat de remschijf betrekkelijk onbeschermd onder de auto zit, is deze gevoelig voor roest en groefvorming. De remschijf mag niet meer dan 0,2 mm slingeren, gemeten op het hart van de remzuigers.
Aandachtpunten bij het verwisselen van de remschijf
De kogellagers van de naaf moeten licht lopen maar mogen geen duidelijke speling hebben. Voordat de 5 bevestigingsbouten M8x1 x 27 10K worden losgemaakt om de schijf te verwijderen moeten we voor de montage kunnen beschikken over een goede momentsleutel om ze weer goed vast te zetten. Nadat de naaf/remschijf van de astap is getrokken met een wielnaaftrekker, is het sterk aan te bevelen de kogellagers direct af te dekken met papier of plastic. Maak deze bescherming van tevoren. Vuil of metaaldeeltjes zijn de meedogenloze veroorzakers van een vroegtijdig einde van een kogellager leven. Merk de stand van de remschijf ten opzichte van de naaf.
Als we uitgaan van een remschijfdikte van 9 mm, is de uiterste minimale dikte 8 mm, maar 8,5 is beter. Dat betekend dat er éénmaal of maximum tweemaal kan worden afgedraaid of geslepen.
Veiligheid
Werkzaamheden aan het remsysteem zijn voor eigen risico en aansprakelijkheid.
Voer werkzaamheden aan het remsysteen nauwkeurig en veilig uit of laat werkzaamheden aan het remsysteem door een deskundig autobedrijf uitvoeren.