| NSU Prinz I / II / III |
| Boring en slag |
75 x 66 mm |
| Cilinderinhoud |
583 cm3 |
| Compressieverhouding |
6,8:1 |
| Vermogen |
20 Pk / 4600 t/m |
| Max. koppel |
4,2 kgm / 2250 t/m |
| Max. snelheid |
105 km/u |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,2 mm L=91,7 mm ATE 2880 |
| Dynastart Bosch 12 V 130 W |
AZ/DJ2T 130/12/1800 + 0,6 R2 |
| Bobine |
2x 6 V / Bosch TJ 6/4 DIN 72535 |
| Regelaar |
Bosch RS/ZO 60-130/12 A 4 |
| Carburateur |
1x Bing 7/ 26/2 - 26/7 - 26/8 - 26/10 - 26/16 |
| |
|
| NSU Prinz III |
| Boring en slag |
75 x 66 mm |
| Cilinderinhoud |
583 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,5:1 |
| Vermogen |
23 Pk / 4500 t/m |
| Max. koppel |
4,4 kgm / 2850 t/m |
| Max. snelheid |
110 km/u |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,2 mm L=91,7 mm ATE 2880 |
| Dynastart Bosch 12 V 130 W |
AZ/DJ2T 130/12/1800 + 0,6 R2 |
| Accu |
12 Volt 24 Ah |
| Bobine |
2x 6 V / Bosch TJ6/4 DIN 72535 |
| Regelaar |
Bosch RS/ZO 60-130/12 A 4 |
| Carburateur |
1x Bing 7/ 26/17 |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU Prinz III |
| Boring en slag |
75 x 66 mm |
| Cilinderinhoud |
583 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,5:1 |
| Vermogen |
30 Pk / 4500 t/m |
| Max. koppel |
4,4 kgm / 2850 t/m |
| Max. snelheid |
120 km/u |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,2 mm L=91,7 mm ATE 2880 |
| Dynastart Bosch 12 V 130 W |
AZ/DJ2T 130/12/1800 + 0,6 R2 |
| Accu |
12 Volt 24 Ah |
| Bobine |
2x 6 V / Bosch TJ6/4 DIN 72535 |
| Regelaar |
Bosch RS/ZO 60-130/12 A 4 |
| Carburateur |
1x Bing 7/ 28/12 - 28/18 - 29/19 - 28/20 |
| |
|
| NSU Sport Prinz |
| Boring en slag |
75 (76) x 66 mm |
| Cilinderinhoud |
583 (598) cm3 |
| Compressieverhouding |
7,5 (7,6) :1 |
| Vermogen |
30 Pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
4,3 kgm / 3000 t/m |
| Max. snelheid |
110 (120) km/u |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,2 mm L=91,7 mm ATE 2880 |
| Dynastart Bosch 12 V 130 W |
AZ/DJ2T 130/12/1800 + 0,6 R2 |
| Accu |
12 Volt 24 Ah |
| Bobine |
2x 6 V / Bosch TJ6/4 DIN 72535 |
| Regelaar |
Bosch RS/ZO 60-130/12 A 4 |
| Carburateur (1962) |
1x Bing 7/ 28/12 - 28/18 - 29/19 - 28/20 |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU Prinz 4 |
| Boring en slag |
76 x 66 mm |
| Cilinderinhoud |
598 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,6 :1 |
| Vermogen |
30 Pk / 5600 t/m |
| Max. koppel |
4,5 kgm / 3500 t/m |
| Max. snelheid |
120 km/u |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,2 mm L=91,7 mm ATE 2880 |
| Dynastart Bosch 12 V 130 W |
AZ/DJ2T 130/12/1800 + 0,6 R2 |
| Accu |
12 Volt 24 Ah |
| Bobine |
2x 6 V / Bosch TJ6/4 DIN 72535 |
| Regelaar |
Bosch RS/ZO 60-130/12 A 4 |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU Prinz 1000 |
| Boring en slag |
69 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
996 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,5:1 |
| Vermogen |
43 pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
7,3 kgm / 2000 t/m |
| Kruissnelheid |
115 km/uur |
| Max. snelheid |
130 km/uur |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,3 mm L= 91,4 mm ATE 2878 |
| Nokkenas |
1 ril |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU 1000 C |
| Boring en slag |
69 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
996 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,5:1 |
| Vermogen |
40 pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
7,0 kgm / 3500 t/m |
| Kruissnelheid |
115 km/uur |
| Max. snelheid |
130 km/uur |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,3 mm L= 91,4 mm ATE 2878 |
| Nokkenas |
1 ril |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU TTS |
| Boring en slag |
69 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
996 cm3 |
| Compressieverhouding |
10,5:1 |
| Vermogen |
70 pk / 6150 t/m |
| Max. koppel |
8,5 kgm / 5500 t/m |
| Kruissnelheid |
140 km/uur |
| Max. snelheid |
160 km/uur |
| Inlaatklep |
38 mm L= 89,8 mm ATE 2884 |
| Uitlaatklep |
35 mm L= 88,6 mm ATE 2886 |
| Nokkenas |
3 rillen |
| Carburateur |
2x Solex 40 PHH |
| |
|
| NSU Type 110 |
| Boring en slag |
72 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
1085 cm3 |
| Compressieverhouding |
8,0:1 |
| Vermogen |
53 pk / 5600 t/m |
| Max. koppel |
8,0 kgm / 2500 t/m |
| Kruissnelheid |
125 km/uur |
| Max. snelheid |
145 km/uur |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,3 mm L= 91,4 mm ATE 2878 |
| Nokkenas |
1 ril |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU 1000 TT |
| Boring en slag |
72 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
1085 cm3 |
| Compressieverhouding |
9,0:1 |
| Vermogen |
55 pk / 5800 t/m |
| Max. koppel |
8,2 kgm / 2500 t/m |
| Kruissnelheid |
135 km/uur |
| Max. snelheid |
150 km/uur |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,3 mm L= 91,4 mm ATE 2878 |
| Nokkenas |
1 ril |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU 1200 |
| Boring en slag |
75 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
1177 cm3 |
| Compressieverhouding |
7,8 :1 |
| Vermogen |
55 pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
8,5 kgm / 2600 t/m |
| Kruissnelheid |
120 km/uur |
| Max. snelheid |
145 km/uur |
| Inlaatklep |
35 mm L= 91,4 mm ATE 2879 |
| Uitlaatklep |
32,3 mm L= 91,4 mm ATE 2878 |
| Nokkenas |
1 ril |
| Carburateur |
1x Solex 34 PCI |
| |
|
| NSU TT |
| Boring en slag |
75 x 66,6 mm |
| Cilinderinhoud |
1177 cm3 |
| Compressieverhouding |
9,2 :1 |
| Vermogen |
65 pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
8,95 kgm / 4500 t/m |
| Kruissnelheid |
130 km/uur |
| Max. snelheid |
155 km/uur |
| Inlaatklep |
38 mm L= 89,8 mm ATE 2884 |
| Uitlaatklep |
35 mm L= 88,6 mm ATE 2886 |
| Nokkenas |
2 rillen |
| Carburateur |
2x Solex 34 PCI |
| Accu |
12 V / 32 Ah |
| Bobine |
K 12 V |
| |
|
| NSU Wankel Spider |
| Boring en slag |
- |
| Cilinderinhoud |
497,5 cm3 |
| Compressieverhouding |
8,6 :1 |
| Vermogen |
50 pk / 6000 t/m |
| Max. koppel |
7,2 kgm / 2500 t/m |
| Max. snelheid |
152 km/uur |
| Carburateur |
Solex 18/32 HHD |
| Accu |
12 V / 55 Ah |
| Bobine |
Hoogspannings - condensator - verdeler |
| |
|
| NSU Ro 80 |
| Boring en slag |
- |
| Cilinderinhoud |
2x 497,5 cm3 |
| Compressieverhouding |
9,0 :1 |
| Vermogen |
115 pk / 5500 t/m |
| Max. koppel |
16,2 kgm / 4500 t/m |
| Max. snelheid 1967-1971 |
180 km/uur |
| Max. snelheid vanaf 1971 |
176 km/uur |
| Carburateur |
2x Solex 18/32 HHD |
| Accu |
12 V / 66 Ah |
| Bobine |
K 12 V |